Opel Astra H – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny General Motors pod niemiecką marką Opel w latach 2004–2014 roku jako III generacja modelu Astra. Produkcję samochodów w wersji nadwoziowej kombi oraz 5-drzwiowy hatchback zakończono w niemieckich zakładach w Bochum 27 marca 2014 roku, natomiast wersję z nadwoziem sedan produkowano do 11 czerwca 2014 roku w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach
na sprzedaż lewa oryginalna lampa
do samochodu
Opel Astra III ( H )
lewa lampa od strony kierowcy
SREBRNA - lampa ze srebrnym wnętrzem
lampa oryginalna firmy HELLA
uchwyty całe
co ważne lampa kompletna z deklami zamykającymi i uszczelniającymi lampę + silniczek regulacji lampy + żarówki
sprzedawana lampa jest gotowa do założenia i podłączenia w samochodzie
lampa używana w bardzo dobrym stanie
cena lampy to 220 zł + ewentualne koszty wysyłki ( kurier 40 zł , poczta 25 zł )
gwarantowana szybka wysyłka ( kurier codziennie ok godziny 15 zabiera paczki z naszego magazynu )
nr magazynowy sprzedawanej lampy to : A-12
tel: 739-020-099
www.exfan.es24.pl
e-mail: motolampy@gmail.com
trzecia generacja Astry produkowana była od 2004 - 2014
w pierwszych latach produkcji tego modelu lampy były z czarna ramka wewnątrz reflektora - późniejsze modele tzw po liftingu były wyposażone w lampy ze srebrna ramką ( tzw. srebrny środek )
Lampy w tym samochodzie w zależności od wyposażenia mogły być zwykłe - czyli z gniazdami na żarówki halogenowe ( światło mijania z żarówką H7 )
lub
lampy xenon ze soczewka i gniazdem na palnik D2S
Lampy ksenonowe wyposażone były w soczewki z ruchoma przesłona która po włączeniu świateł drogowych ( długich ) opada a strumień światła jaki wydobywa się ze soczewki jest wyższy i dalszy - dzięki temu mamy efekt Bi-Xenon ( krótki i długie światła z jednej soczewki xenon )
reflektory ksenonowe w samochodzie Opel Astra wychodziły w dwóch wersjach
lampy xenonowe były skrętne tzw. DYNAMIC lub nie-skrętne
termin "skrętne" - oznacza zamontowana w lampie soczewkę zawieszona na specjalnie skonstruowanych zawiasach które umożliwiają poruszanie soczewka w dwóch płaszczyznach
1 . regulacja pionowa , czyli : Góra <-> Dół
sterowanie za pomocą silniczka samo-poziomowania lampy
Silniczek samo-poziomowania lampy otrzymuje stosowny sygnał z czujnika który umieszczony jest na wahaczu. Przekazany sygnał steruje silniczkiem który ustawia soczewkę w odpowiednim położeniu
2. regulacja pozioma , czyli : Lewo <-> Prawo
sterowanie soczewki za pomocą elektrycznego silniczka w lewo i prawo .
Soczewka jest sterowana najczęściej modułem skrętu który przetwarza sygnał z czujnika znajdującego się najczęściej na kolumnie kierowniczej i przekazuje go dalej sterując silniczkiem który obraca soczewką w lewo lub w prawo. Tak sterowana soczewka podąża za kołami i na zakrętach cały czas oświetla tor jazdy.
Normalne światła mijania na prostej dobrze oświetlają prawą krawędź drogi, ale w czasie pokonywania łuków w lewo bezsensownie oświetlany jest obszar znajdujący się daleko poza pasem drogi. Za to podczas skręcania w prawo lampy niepotrzebnie oślepiają jadących z przeciwka. Oczy kierowcy odruchowo podążają za strumieniem światła, co odwraca uwagę od prawidłowego toru jazdy co może być przyczyna niezauważenia przeszkody na naszej drodze lub innych użytkowników ruchu ( piesi , rowerzyści - którzy pomimo obowiązkowych kamizelek odblaskowych a nawet oświetlenia rowerów bardzo często lamią ten nakaz narażając zarówno swoje życie jak i innych użytkowników drogi )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz