wtorek, 6 lutego 2018

Jaka lampę wybrać do swojego samochodu ?

Bardzo często w mojej pracy spotykam się z pytaniami typu: Moje lampy słabo świecą , czy warto kupić zamienniki. Widziałem takie z LED-ami  - co dodatkowo mocno odmłodzi mój samochód . Teraz mam w moje założony zestaw HID

Pytanie jest bardzo aktualne . Wiadomo nie od dziś, że lampy z biegiem czasu tracą wiele ze swoich pierwotnych właściwości. Klosze robią się żółte i matowe . Dodatkowo na powierzchni pojawiają się zarysowania oraz drobne kratery po uderzeniach piasku i drobnych kamyków. 



Co gorsza lustro lampy stopniowo ulega wypaleniu. Często lampa wizualnie wygląda bardzo ładnie i mimo wymiany żarówek nie oświetla drogi właściwie. Przyczyna słabego światła ukryta jest za szkłem soczewki .
Dopiero po rozebraniu lampy widać uszkodzenia jakie powstały w cieniutkiej warstwie aluminium która jest lustrem i powinna odbijać światło


Lampa z wypalonym lustrem nie będzie oświetlała drogi. Auto z takimi lampami nie powinno również przejść pozytywnie przeglądu okresowego auta. Kupując lampy używane - narażamy się na kupno lamp z podobnym problemem. Niestety - większość kierowców odstrasza cena nowych oryginalnych lamp jakie proponują nam ASO . Co więc zrobić ? 
Pewnie ile doradców - tyle będzie opinii i decyzję będziesz musiał podjąć sam. Na pewno listwa LED sprawia , że całe auto zyskuje na atrakcyjności. Z tego co piszesz miałeś już zestaw HID - czyli szukałeś bardziej efektywnego oświetlenia drogi. Przyczyna słabego światła nie leży w samym źródle światła a jak wykazałem powyżej - ukryta jest wewnątrz soczewki - uszkodzeniu ulega lustro które powinno odbijać światło . Problem ten dotyczy zarówno lamp z gniazdem na żarówkę halogenową np. H7 jak i lamp xenon z gniazdem np D2S. Nie musisz wymieniać lamp na nowe - takie lampy można zregenerować . Można spróbować samemu lub zlecić wykonanie usługi wyspecjalizowanej firmie. Rozebranie lamp , wyczyszczenie wnętrza , dokładne oczyszczenie szkła soczewki i wymiana samego lustra soczewki na oryginalne  to 200 zł + dodatkowo czasami jest wymagana renowacja klosza aby przywrócić jego przejrzystość co podnosi koszty o 75 zł. W tym momencie za max 275 zł za sztukę - masz lampy z gwarancja , że będą świeciły jak nowe zakupione w ASO i cały czas masz lampy oryginalne - takie jak były fabrycznie zamontowane. A dla wielu ma to ogromne znaczenie i może się to przydać przy późniejszej sprzedaży auta ( nie chce wypowiadać się co do jakości różnego rodzaju zamienników typu DEPO , TYC czy inne .... bo to temat na długi artykuł ) 
#depo #matrix #led #audi6 #a6c6















Co do zmiany wizerunku auta to w TWOJE lampy można zamontować listwy #LED do jazdy dziennej - mało tego - można je wyposażyć w moduł kierunkowskazu czego nie spotkasz w lampach DEPO ani w oryginalnych po liftingu. Kierunkowskaz może mrugać w całości lub odpowiedni moduł może sekwencyjnie zapalać kolejne diody jedna po drugiej co daje efekt płynącego kierunkowskazu tzw #MATRIX koszt profesjonalnego zamontowania takiej listwy w zależności od firmy która to montuje to wydatek 350-450 zł za 1 lampe. Co ważne cały czas taka lampa budowana jest z myślą o Tobie - wiec zgodnie z Twoimi upodobaniami np listwa LED zapala sie automatycznie jednak po włączeniu reflektora listwa może wyłączyć się całkowicie lub przygasa w zakresie jaki sobie ustalisz np o 30%-50%. wygląda to w ten sposób : https://www.youtube.com/watch?v=N8krHKUUGBA&t=46s - dodatkowo wnętrze lampy można zmienić na np czarny mat tzw #Black #Panel #BlackPanel co dodatkowo nadaje bardziej sportowy charakter całemu autu ( dodatkowy koszt 150 zł ) 




Jeśli jeszcze tego ci mało - można lampy przerobić na Bi-LED w oparciu o markowe soczewki #koito #Biled - wtedy nie musisz robić regeneracji soczewek - bo stare i tak wymieniasz na nową technologie. Zlecając profesjonalną przeróbkę kompletu lamp na Bi-LED musisz liczyć się z wydatkiem 1800 zł - jednak jeśli masz duszę majsterkowicza i drobne prace przy własnym samochodzie nie są ci obce - zestaw takich soczewek kupisz już za 500-600 zł i w wolna sobotę sam je zamontujesz. Podłączenie jest bardzo proste , Nie ma przetwornic ani żadnych modułów , nie ma żarówki . nie wypala się lustro , droga przed autem oświetlona perfekcyjnie - do podłączenia są jedynie 3 przewody , masa , plus od mijania i plus od drogowego





- wiecej na temat przeróbki lamp czy montażu soczewek znajdziesz tutaj:   https://lampy-samochodowe.blogspot.com/search... - tematu nie wyczerpałem - bo jeszcze kilka pomysłów mi sie nasuwa - ale już i tak wystarczająco zamętu nasiałem i teraz masz co przemyśleć .

9 komentarzy:

  1. Znalazłem w sieci bardzo tanie reflektory solaris do autobusów elektrycznych. Ciekawi mnie czy niektóre modele można zastosować w innych pojazdach

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałem z tym problemu gdyż nie musiałem wymieniać lamp w swoim samochodzie. Natomiast jestem bardzo zadowolony z faktu, ze udało mi się sprzedać moje auto. Zgłosiłem się do firmy https://autokupiec.pl/skup-aut-bydgoszcz/ i jestem zdania, ze nie ma lepszego miejsca na skup pojazdów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałbym Wam polecić stronę, na której znajdziecie fantastyczny sklep z oświetleniem , z którego sam wielokrotnie korzystałem. Według mnie maja najlepsze ceny oraz ogromny wybór róznych lamp.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro jesteśmy przy tym temacie możecie również i tutaj https://unilink.pl/porady/swiatla-adaptacyjne-jak-dzialaja-reflektory-adaptacyjne zerknąć sobie. Możecie tam dowiedzieć się wszystkiego o światłach adaptacyjnych - jak działają reflektory tego typu? A takie wiadomości z pewnością się wam przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno jest to bardzo ważny wybór i ja jeszcze chcę dodać, że również dobrze wiedzieć co zrobić jak nasze auto nie chce się uruchomić. Myślę, że skontaktowanie się z pomocą drogową http://www.pomocdrogowakrakow.pl/ będzie najlepszą z możliwych opcji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lampy samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa podczas jazdy i umożliwiają dobrą widoczność na drodze.
    https://awparts.pl/49-lampy-przednie-i-elementy

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie jest to coś bardzo ważnego, ale ja jeszcze chcę dodać, że również bardzo ważną opcją jest to aby wiedzieć także gdzie tak naprawdę możemy sprzedać nasze auto. W sumie ja jestem zdania, że bardzo dobrą opcją jest zaglądanie do https://vikingskupaut.pl/ i ja również z takiej opcji skorzystałam.

    OdpowiedzUsuń