Porsche Panamera (970) − pierwsza limuzyna niemieckiej marki Porsche produkowana od 2009 roku. Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami, tzw. "czterodrzwiowymi coupe". Pojazd zaprezentowano podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku[1]. W katalogu Porsche typ nadwozia Panamery to Gran Turismo. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrerapochodzi od nazwy legendarnego wyścigu La Carrera Panamericana.
Samochód wiąże się z powstałym pod koniec lat 80 XX wieku prototypem Porsche 989, który w istocie był czterodrzwiową odmianą Porsche 911. Panamera weszła na rynek w 2009 roku jako konkurencja dla takich aut jak: Aston Martin Rapide, Mercedes-Benz CLS, Maserati Quattroporte, czy będących również w fazie prototypowej innych tego typu samochodów (studyjne wersje luksusowych, czterodrzwiowych samochodów sportowych takich jak Lamborghini Estoque, czy BMW Concept CS (mający być w przyszłości nową serią 8). Panamera może być wyposażona w silniki stosowane w terenowym Cayenne: 3,6 V6 o mocy 300 KM oraz 4,8 V8 w trzech wersjach o mocy 400 KM, 500 KM i 550 KM (dwa ostatnie z doładowaniem). Powstała także hybrydowa wersja Panamery z 3-litrowym silnikiem benzynowym z kompresorem połączonym z silnikiem elektrycznym, co w sumie daje moc 380 KM. W 2011 roku wprowadzono również wersję diesel z 250-konną jednostką 3.0 TDI znaną z samochodów koncernu Volkswagen. Podobnie, jak w modelu Cayenne, silniki umieszczone są z przodu, napęd natomiast przekazywany jest na tylną oś lub na cztery koła.
Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Paryżu w 2012 roku zaprezentowano odmianę kombi nazwaną Sport Turismo. W tym samym roku wprowadzono do produkcji wersję Platinium Edition ze słabszym silnikiem V6 oraz dobrym wyposażeniem. Jest to specjalna odmiana przenosząca podstawowe wersje Panamery do jednej specjalnej wersji. Auto wyposażone jest m.in. w 19-calowe koła z Panamery Turbo oraz dolną część lusterek bocznych oraz kratki odpowietrznika, a także reflektory biksenonowe, asystenta parkowania.
W 2013 roku auto przeszło face lifting. W wyglądzie pojazdu zmieniły się m.in. zderzaki i reflektory z lampami LED. Największych zmian dokonano pod maską.
W listopadzie 2013 roku zaprezentowano najmocniejszą w historii wersję Panamery. Poliftingowe Panamera Turbo S napędzana jest silnikiem 4.8V8 o mocy 570 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s oraz osiąga prędkość 310 km/h. Panamera Turbo S dostępna jest również w wersji Executive z wydłużonym o 15 cm rozstawem osi.
W listopadzie 2014 roku debiutowała najbardziej luksusowa wersja modelu Panamera o nazwie Exclusive. Pojazd oparto na Panamerze Turbo S Executive w wersji z długim rozstawem osi. Źródłem mocy jest turbodoładowany 570-konny silnik benzynowy. Auto cechuje się szczególnie luksusowym wykończeniem. We wnętrzu znaleźć można m.in. wysokogatunkową skórę oraz wysokiej klasy system multimedialny.
Reflektory w Porsche Panamera z biegiem czasu coraz słabiej oświetlają drogę.
Klosze które wykonane są z poliwęglanu stają się żółte i matowe a soczewka nie jest już tak efektywna. Słabe światło jakie wydobywa się ze soczewki spowodowane jest wypalaniem się warstwy aluminium z lustra soczewki.
Wypalone lustro nie odbija światła przez co strumień światła nie jest tak mocny jak w nowej lampie
Takie lampy można zregenerować - a po naprawie świecą jak nowe
dodatkowo można zmienić kolorystykę wnętrza lub zamontować oświetlenie LED
naprawy lampy można wykonać w ciągu 6 godzin
zapraszamy autem
lub
zdemontować i wysłać lampy na adres:
Serwis Lamp Samochodowych
ul Nowa 33
64-560 Ostroróg
e-mail: motolmpy@gmail.com
www.motolampy.com
KOSZTORYS:
- wymiana soczewek i czyszczenie wnętrza ( 150 zł )
w przypadku lampy skretnej dopłata 100 zł
- polerowanie klosza ( 75 zł )
- zmiana kolorystyki lampy na np Czarny Mat ( Black Panel ) = 150 zł
- montaż listwy LED w lampie ( od 150 zł )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz