#mercedes #cls #c219 #w219 #tuning #naprawa #regeneracja #lampy
Mercedes-Benz C219 - samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecki koncern Mercedes-Benz w latach 2004 - 2010 jako pierwsza generacja modelu CLS.
Mercedes-Benz C219 po liftingu
Tył C219 przed liftingiem
Tył C219 po liftingu
Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2004 roku. Pojazd poprzedził koncept zaprezentowany w 2003 roku pod nazwą CLS Vision. Przez cały okres produkcji pojazdu był to jedyny fastback w ofercie Mercedesa. Samochód powstał na bazie płyty podłogowej modelu W211. W 2008 roku auto przeszło delikatny facelifting.
w ostatnim czasie lampy z Mercedes C219 są częstym gościem na moim stole warsztatowym.
Niektórzy właściciele CLS-ów mocno doinwestowują swoje samochody a niektóry chcą poprostu poprawić jakość swojego światła.
Lampy w Mercedes CLS są lampami soczewkowymi.
Reflektory mogą być wyposażone w "zwykłą" soczewkę na żarówkę H7 lub soczewkę xenon.
Lampy z zewnątrz wyglądają identycznie - dopiero zaglądając w gniazdo
osadzenia żarówki możemy stwierdzić czy mamy do czynienia z żarówką H7
czy D2S.
co innego jeżeli lampę mamy zdemontowaną - wystarczy zobaczyć od spodu
na lampę czy sa dokręcone do lampy od dołu dwa metalowe moduły.
Xenon będzie miał - lampa zwykła nie
Lampy xenonowe w tym modelu były wyposażone w ruchomą przesłonkę
wewnątrz soczewki - dzięki temu po włączeniu światła długiego ,
elektromagnes opuszcza przesłonkę a światło wydobywa się wyższym i
dalszym strumieniem.
W zależności od wyposażenia lampy xenon mogą być wyposażone w skrętną soczewkę tzw. dynamic.
Funkcja DYNAMIC - w dużym uproszczeniu to nic innego jak skręcanie soczewki wraz z kołami.
Działa to w ten sposób , ze na kolumnie kierowniczej jest czujnik a sama
soczewka wyposażona w mechanizm skręty i elektryczny silniczek który
steruje położeniem soczewki ( lewo - prawo ).
Lampa ze skrętną soczewką wyposażona jest w dwa silniczki.
Jeden silniczek jest do poziomowania lampy ( góra - dół ) i każda lampa jest wyposażona w ten silniczek.
Drugi silniczek znajduje sie tuż pod soczewką i odpowiada za sterowanie na boki ( lewo-prawo )
W zależności od modelu auta system zaczyna działać dopiero po przekroczeniu odpowiedniej prędkości np 40 km/h
Lampy soczewkowe ( zwykłe i ksenon ) borykają się z problemem wypalania lustra soczewki
Lustro soczewki pokryte jest od wewnątrz cieniutką warstwa aluminium
która to warstwa tworzy lustrzaną powłokę odbijającą światło.
W centralnym punkcie umieszczona jest żarówka.
Żarówka znajduje się zaledwie 2 centymetry od powierzchni lustra.
Pod wpływem wysokiej temperatury żarówki - warstwa aluminium ulega stopniowemu uszkodzeniu - wypala się.
Proces zniszczenia rozpoczyna się zawsze tuż nad żarówką , a z biegiem
czasu rozchodzi na coraz większe fragmenty - co powoduje , że z biegiem
czasu lampy w naszym samochodzie coraz słabiej świecą
NIE MUSISZ WYMIENIAĆ LAMP na NOWE
posiadam już zregenerowane lustra soczewek - dzięki temu proces regeneracji skrócony jest do minimum.
Już po 4 godzinach TWOJE lampy mogą świecić jak nowe.
koszt regeneracji:
wymiana soczewki = 150 zł
regeneracja klosza ( usuwanie rys i przebarwień ) = 75 zł
demontaż i ponowny montaż lampy na samochodzie = 100 zł
regeneracja soczewki skrętnej - dopłata 100 zł
po regeneracji lampa świeci jak nowa
koszty ewentualnych przeróbek:
zmiana kolorystyki wnętrza na czarny mat = 150 zł
montaż białego neonu = 200 zł
montaż ringów = 150 zł / szt
usługi wykonuję również wysyłkowo
wystarczy zdemontować lampy i wysłać na adres
Dawid Szczepaniak
ul Nowa 33
64-560 Ostroróg
do wnętrza paczki proszę koniecznie dołączyć dane kontaktowe
adres zwrotny i numer telefonu
po otrzymaniu lamp - będę dzwonił aby uzgodnić wszystkie szczegóły
jeżeli podasz adres e-mail - prześlę dokumentacje fotograficzną z prac nad lampami
neon cls, dzienne cls, ringi cls, soczewka cls, tuning mercedes,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz