Opel Vectra − samochód osobowy klasy średniej produkowany przez koncern General Motors pod niemiecką marką Opel w latach 1988 - 2008. Pojazd został zastąpiony modelem Insignia.
Opel Vectra B zadebiutował w 1995 roku. Początkowo dostępny był sedan i liftback, dopiero w roku 1996 wprowadzono kombi.
W 1999 roku przeprowadzono facelifting. Najważniejszym zewnętrznym wyróżnikiem zmodyfikowanej Vectry jest chromowana obwódka atrapy chłodnicy, nowe zderzaki, listwy boczne oraz nowe jednoczęściowe lampy przednie – wprowadzono lampy zespolone. Zamontowano nowe przednie fotele z zagłówkami chroniącymi przed urazami w czasie kolizji oraz podniesiono bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas kolizji – w modelu po liftingu pojawił się system ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera – bardzo podobny do tego jaki stosuje Saab, dzięki czemu Vectra B po faceliftingu w testach Euro NCAP otrzymała 3 gwiazdki (Vectra B przed faceliftingiem zdobyła w testach Euro NCAP 2 gwiazdki), dokonano modernizacji zawieszenia oraz lepiej zabezpieczono auto przed korozją. Wzbogacono też kolorystykę tapicerek i wnętrza oraz podwyższono standard wyposażenia oraz jakość materiałów tapicerskich i tworzyw sztucznych.
Na tej samej płycie podłogowej co Vectra B produkowany był Saab 9-3, natomiast Vectra B od Saaba przejęła system ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera, oraz funkcje "Night Panel" (innowacja Saaba ułatwiająca prowadzenie nocą, pozwalająca na wygaszenie podświetlenia tablicy przyrządów). Z Sabbem 9-3, z widocznych elementów, Vectra B dzieli także wyświetlacz komputera pokładowego.
W Vectrze B montowane są silniki Ecotec (Emissions Control Optimisation TEChnology) – są to silniki o budowie DOHC.
Firma Irmscher zajmująca się tuningiem fabrycznie nowych aut marki Opel (oraz innych marek należących do koncernu General Motors) opracowała Vectrę B w wersji i500 (powstało około 1300 sztuk a wersji po faceliftingu tylko 300 sztuk) oraz i30 (ta seria powstała z okazji 30-lecia firmy Irmscher w 1998 roku). Inną firmą zajmującą się tuningiem fabrycznie nowych aut tego modelu Opla był Zender (do roku 2008). Wersja i500 była inspiracją dla kolejnych, sportowych, wersji Vectry B oferowanych tylko pod marką Vauxhall na rynku brytyjskim: Super Touring i GSi. Wyprodukowano zaledwie 3900 sztuk wersji 2.5 GSi, a w latach 2001 i 2002 zaledwie 500 sztuk modelu ostatniej linii 2.6 GSi.
Vectra B Super Touring brała udział w wyścigach: British Touring Car Championship, Azja-Pacyfik Touring Car Championship, niemieckim Super Tourenwagen Cup, Australian Super Touring Championship i szwedzkim Touring Car Championship.
Uwe Alzen za kierownicą Vectry B zajął trzecie miejsce w Super Tourenwagen Cup w 1997 i 1998 roku oraz drugie w 1999. Vectra B prowadzona przez Johna Henedersona była pierwsza w sezonie 2000/2001 australijskiego Super Touring Championship, Yvan Muller był szósty w 1999 oraz czwarty w 2000 roku w British Touring Car Championship. Vectra B w latach 2000-2003 była samochodem flagowym marki Chevrolet w brazylijskich wyścigach "Campeonato Brasileiro de Stock Car".
Ważniejsze daty z historii modelu "B"
1995 – debiut Vectry B w wersji sedan i liftback,
1996 – na rynek wchodzi model kombi (sierpień),
1997 – rozszerzenie oferty o silniki 2.0 DTI i benzynowy 2.5 V6 w wersji specjalnej Vectry i500,
1999 – gruntowny facelifting modelu,
2000 – nowe silniki: 1.8 16V 125 KM, 2.2 147 KM i 2.2 DTI 125 KM,
2001 – debiut nowego modelu Vectra C
Lampy w samochodzie Vectra B były dzielone na oddzielny kierunkowskaz i reflektor który posiadał szklany klosz. Modele po liftingu czyli produkowane pod koniec 1999 roku posiadały już klosze wykonane z poliwęglanu i stanowiły jeden element wraz z kierunkowskazem.
Takie lampy jak te na zdjęciach były całkowicie gładkie i przejrzyste. Jednak z upływem lat i ilością przejechanych kilometrów były narażone na działanie promieni UV, soli, uderzenia kamyków i piasku - stąd najczęściej lampy w tych samochodach są już zużyte i słabo oświetlają drogę.
Jazda nocą samochodem z takimi lampami sprawia sporo kłopotów .Jest mało komfortowa i mało bezpieczna.
Teraz nie ma potrzeby tolerować tego stanu rzeczy . Takie zniszczone lampy można w łatwy i szybki sposób zregenerować. W ciągu 90 minut można przywrócić przejrzystość kloszom.
Koszt regeneracji kloszy w lampach to 75 zł za sztukę.
Usługę można wykonać na samochodzie bez potrzeby kosztownego i czasochłonnego demontażu i ponownego montażu lamp na samochodzie
usługi naprawy lamp wykonujemy wysyłkowo lub w jednym z naszych warsztatów
zamówienia:
tel: 795-785-666
tel: 792-729-696
regeneracja reflektorów lampy samochodowe TANIE lampy samochodowe używane części naprawa lamp samochodowych
naprawa lamp lampy LED polerowanie lamp samochodowych sklep z lampami
usługi wykonujemy w warsztacie
motolampy.com
ul Polanka 12
61-161 Poznań
tel: 513-531-967
lub
lampy-samochodowe.pl
ul Nowa 33
64-560 Ostroróg
tel: 795-785-666
zapraszamy do współpracy
więcej na stronie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz