BMW jak większość współczesnych samochodów wyposażone są w lampy soczewkowe.
Kilkuletnie samochody z takimi lampami ( xenon / bi-xenon ) borykają się ze słabą jakością świateł.
Problem nie ominął BMW5 e60
BMW e60 wyposażone są w lampy zwykłe żarówkowe , w lampy bi-xenon lub bi-xenon DYNAMIC czyli takie gdzie soczewka jest skrętna.
W każdym rodzaju lamp z biegiem czasu spotykamy się z matowieniem kloszy. Z biegiem upływającego czasu klosze reflektorów które wykonane są z poliwęglanu robią się szare, matowe a w skrajnych przypadkach wręcz żółte.
Samochody z takimi lampami wyglądają mało atrakcyjnie ale co najważniejsze słabo oświetlają drogę . Renowacja kloszy możliwa jest nawet na samochodzie bez potrzeby demontażu lamp - czas jaki potrzebujemy aby klosze były jak nowe to ok 90 minut przy komplecie lamp.
Po spolerowaniu kloszy lampa odzyskuje przejrzystość .Dzięki temu cały samochód wygląda bardziej atrakcyjnie a po zmroku cieszymy się lepszym oświetleniem drogi.
Jednak sama regeneracja kloszy najczęściej ni wystarcza. Aby lampy świeciły jak nowe potrzeba czegoś więcej.
Przyczyna słabego światła ukryta jest za szkłem soczewki. Pod soczewką znajduje się lustro które odbija strumień światła.
Lustro jest w formie lejka pokrytego warstwą aluminium. Na powierzchnie tego jak wcześniej nazwałem "lejka" napylona zostaje w komorze próżniowej cieniutka warstwa aluminium. Warstwa aluminium tworzy lustro w którym można się przejrzeć. Takie lustro świetnie odbija światło .
Współczynnik odbicia światła od powierzchni srebra i aluminium, a także niektórych innych metali, praktycznie nie zależy od długości fali promieniowania z zakresu widzialnego; barwa tych metali jest odbierana jako barwa achromatyczna. Aluminium - odbija do 99% widzialnego światła i do 95% podczerwieni.
Z uwagi na takie właściwości aluminium wnętrze każdej soczewki pokryte jest właśnie cieniutką warstwą tego metalu.
Z biegiem czasu i pod wpływem wysokiej temperatury żarówki która umieszczona jest we wnętrzu soczewki - warstwa aluminium ulega stopniowemu zniszczeniu. Cieniutka warstwa aluminium wypala się. Proces ten zaczyna się tam gdzie jest najwyższa temperatura - czyli tuż nad rozgrzaną żarówką.
Soczewka z uszkodzonym lustrem nie oświetla drogi - gdyż światło nie jest odbite we właściwy sposób.
Oferujemy kompleksową renowacje lamp BMW e60. Podczas regeneracji nie tylko spolerowany jest klosz ale lampa rozebrana - każdy element lampy dokładnie oczyszczony. Soczewka jest rozebrana i ze szkła soczewki usunięte wszystkie osady a na lustro po dokładnym oczyszczaniu i odpowiedniemu przygotowaniu zostaje napylona nowa warstwa aluminium.
Po ponownym złożeniu lampy świeci jak nowa zakupiona w serwisie BMW.
lampy często tracą swą ostrość , klosze są matowe i bardzo często parują - najczęściej woda zbiera się w brewkach
zajmujemy się profesjonalną naprawą lamp BMW
warsztaty:
motolampy.com
ul Polanka 12
61-160 Poznań
tel: 513-531-967
lampy-samochodowe.pl
ul Nowa 33
64-560 Ostroróg
tel: 795-785-666
W lampach BMW e60 spotykamy się z matowymi kloszami, zadymioną i szarą soczewką oraz wypalonym lustrem soczewki.
Na zdjęciu przyczyna słabego światła - wypalona warstwa aluminium
lustro soczewki nad żarówką jest zniszczone - takie lustro nie odbija światła
na zdjęciu powyżej lustro soczewki wyjęte z lampy oraz lustro po regeneracji
zajmujemy się również naprawą BREWKI
Po naprawie lamp BMW - wyglądają jak nowe.
Auto z takimi lampami będzie wyglądało na bardziej zadbane a komfort jazdy po zmroku będzie jak jazda całkowicie nowym samochodem
Usługi wykonujemy wysyłkowo lub zapraszamy do jednego z naszych warsztatów
tel: 513-531-967 lub 795-785-666
więcej informacji na temat lamp samochodowych na stronie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz