na zdjęciach oryginalna lewa lampa tył
do samochodu
Cadilac Escalade
montowana w modelu PICKUP
szukasz lampy do swojego auta
www.exfan.es24.pl
lub
www.lampy-samochodowe.pl
Pick-up (ang. tu: zabrać, podwieźć) - typ nadwozia dostawczego lub terenowego, dostawczego samochodu osobowego, charakteryzujący się posiadaniem skrzyni ładunkowej, znajdującej się zaraz za kabiną pasażerską.
Kabina może być:
pojedyncza (tzw. single cab lub standard cab), dwudrzwiowa, dwu- lub trzyosobowa;
powiększona (tzw. extra cab, king cab lub super cab), czasem z pół-drzwiami uchylanymi "pod wiatr", z ławeczką dla jednej lub dwóch dodatkowych osób;
podwójna (tzw. double cab lub crew cab), czterodrzwiowa, pięcio- lub sześcioosobowa.
Niektórzy producenci stosują własne nazwy na określenie danego rodzaju kabiny.
Cadillac Escalade − jest luksusowym SUV-em sprzedawanym przez markę Cadillac, należącą do koncernu General Motors. Jest to pierwsze znaczące wejście w rynek popularnych SUVów przez tę markę. Escalade został wprowadzony do produkcji w 1999 roku w odpowiedzi na niemieckich i japońskich konkurentów oraz na zaoferowanego przez Forda w 1998 roku Lincolna Navigatora. Projekt Escalade od zatwierdzenia wszedł do produkcji po 10 miesiącach.
Escalade oryginalnie bazował na aucie siostrzanej firmy GMC Youkon Denali, ale został przerobiony w 2002 roku by dostosować go do nowego designu firmy Cadillac.
Auto stało się bardzo popularne wśród tunerów, którzy przerabiali auta zgodnie z życzeniami klientów. Jeśli coś nie znalazło się w seryjnym wyposażeniu Escalade, albo nie pasowało użytkownikowi Cadillaca, mogło zostać wykonane przez taką firmę tuningową. Popularnymi modyfikacjami są większe felgi, wzmocnienie silnika, lepsza instalacja audio, wykończenie wnętrza oraz nowy lakier. Dzięki drogim przeróbkom i atrakcyjnemu wyglądowi Escalade był jednym z najczęściej kradzionych aut w latach 2001-2003 w USA.
Cadillac Escalade do salonów dealerskich trafił po raz pierwszy w 1999 roku jako luksusowy SUV z napędem AWD. Nie był on bardzo unikalnym samochodem, był po prostu zmodyfikowanym GMC Youkon Denali, ale posiadał dodatkowe wyposażenie. Napędzał go 5,7 litrowy silnik Vortec V8 o mocy 255 KM. Wszystkie Escalade pierwszej generacji były wyposażone w napęd na wszystkie koła (AWD). Nie spełniał on w pełni oczekiwań Cadillaca co do luksusowego SUV, co sprawiało, że przegrywał konkurencję z Lincolnem Navigatorem. Ta generacja była w sprzedaży do czasu, gdy ostateczna wersja Escalade był gotowa, dlatego też w 2001 Escalade nie był dostępny na rynku.
W 2002 roku do salonów Cadillac-a wkroczył Escalade II generacji. Cadillac Escalade z nowym designem marki "Art and Science". To był bardzo odmienny SUV i szybko stał się przedmiotem pożądania wielu zamożnych ludzi, a szczególnie czarnoskórych raperów. Każda gwiazda Hollywood musiała go mieć. Nie był to już tylko bardziej luksusowy GMC Youkon Denali, w zależności od wersji wyposażenia pod jego maskę trafił 6-litrowy silnik V8 Vortec, który produkował 345 KM oraz 515 Nm. momentu obrotowego oraz 5,3 l jednostka V8 o mocy 300 KM. W wersji z silnikiem 5,3 l napędzał koła tylne, w każdym innym wszystkie koła. To był jeden z najbardziej komfortowych i luksusowych SUVów na świecie. W kabinie było bardzo dużo miejsca, siedzenia miękkie i komfortowe, we wnętrzu czuć było "ciepło". Bardzo przyjacielski, nie twardy i zimny jak lubi być wiele luksusowych SUVów w dzisiejszych dniach. Jakość podróżowania w Escalade jest bardzo dobra, zawieszenie jest bardzo miękkie i bezpieczne z systemem stabilizacji jazdy StabiliTrak połączonego z kontrolą trakcji. W 2006 roku zadebiutowała III generacja pojazdu. Obecny model może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie 3674 kg, choć w świetle polskich przepisów będzie ona wymagała własnego układu hamulcowego.
Silniki
2002-2003 5,3 l GM Vortec engine 5300 V8 285 hp (213 kW)
2004 5,3 l GM Vortec engine 5300 V8 295 hp (220 kW)
2002-2005 6,0 l GM engine High-Output Vortec 6000 V8 345 hp (257 kW)
We wrześniu 2013 roku Cadillac zaprezentował gruntownie odświeżony model Escalade. Auto otrzymało m.in zupełnie nowy pas przedni i kompletne oświetlenie wykonane w technologii LED. Zmodernizowano także wnętrze, w kabinie zastosowano m.in obszytą skórą deskę rozdzielczą i wstawki z drewna. Przeprojektowano również zawieszenie (inny rozstaw kół, nowe magnetyczne zawieszenie) i układ kierowniczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz