Audi A4 B8 zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie w 2007 roku. Wersję kombi zaprezentowano rok później podczas wystawy w Genewie. Od 2009 roku dostępna jest usportowiona wersja S4. W 2011 roku auto przeszło face lifting. W tym samym roku do oferty wprowadzono wersję Allroad. W roku 2012 na rynku pojawiła się sportowa wersja modelu - RS4, oferowana wyłącznie jako Avant.
Od roku 2009 na chińskim rynku oferowana jest produkowana lokalnie, w zakładach w Changchun, wersja A4L z przedłużonym o 60 mm rozstawem osi. Model B8 zbudowany jest w oparciu o koncepcję modułowej, podłużnej budowy karoserii, stosowanej przez Audi dla samochodów z silnikiem umieszczonym podłużnie.
Silniki
Zastosowano silniki tak jak dotychczas z bezpośrednim wtryskiem paliwa oznaczane odpowiednio jako TFSI względnie FSI albo TDI, mianowicie:
silniki benzynowe, wszystkie z 4 zaworami na cylinder
podstawową jednostką jest nowa konstrukcja silnika rzędowego 4-cylindrowego z doładowaniem (turbo) 1.8 TFSI o mocy 120 KM oraz jego mocniejsza wersja o mocy początkowo 160 KM, później zwiększonej do 170 KM, w których zastosowano nową konstrukcję napędu wałka rozrządu przekładnią łańcuchową
4-cylindrowy silnik rzędowy 2.0 o mocy 180 KM, wersja wzmocniona o mocy 211 KM z napędem na 4 koła quattro. W roku 2013 poddany przeprojektowaniu i od tego momentu jego moc wzrosła do 225 KM
6-cylindrowa jednostka 3.0 TFSI o mocy 272 KM i jego wersja 333 KM montowana w modelu S4. Obie dostępne w połączeniu z napędem na cztery koła quattro
Ulepszony silnik 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM, w którym zastosowano między innymi system zmiennego skoku zaworów ssących Audi valvelift oraz powiększono nieznacznie średnicę cylindrów, co dało zwiększenie mocy zaledwie o 10 KM, jednak uzyskano maksymalny moment obrotowy 330 Nm w zakresie od 3000 do 5000 obrotów na minutę, montowany tylko z napędem na 4 koła quattro
super topową wersją jest model RS4 z silnikiem V8 4.2 FSI o mocy 450 KM i napędzie na 4 koła quattro
silniki wysokoprężne TDI wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych w układzie wydechowym, 4 zawory na cylinder
Na początku roku 2014 gama silnikowa oferowana w Audi A4 została wzbogacona o nową jednostkę napędową 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) lub 140 kW (190 KM). Określenie „ultra” oznacza wzorcową, zrównoważoną mobilność z pełnymi możliwościami codziennego użytkowania. Zużycie paliwa takiej jednostki w jeździe mieszanej od 3,9 do 4,6 l na 100 km, emisja dwutlenku węgla od 104 do 119 g na km.
jednostka 2.0 TDI o mocy 120 KM,
silnik wysokoprężny rzędowy czterocylindrowy 2.0 TDI (143 KM) z ulepszonym systemem wtrysku paliwa Common rail, oraz jego mocniejsza wersja o mocy 177 KM,
nowy silnik sześciocylindrowy w układzie V 3.0 TDI rozwijający 204 KM z napędem na przednią oś i moc 245 KM z napędem na 4 koła quattro
Skrzynie biegów[edytuj | edytuj kod]
Do wyboru są trzy przekładnie nowa 6-stopniowa manualna, 6-biegowy automat tiptronic oraz skrzynia bezstopniowa.
na zdjęciach przedstawiam oryginalne używane lampy
do samochodu Audi A4
lampy są oryginalne i fabrycznie montowane w tym modelu auta
Reflektory posiadają wszystkie uchwyty mocujące, nic nie było klejone ani reperowane.
Klosze lamp całe i ładne.
Lampy kompletne z deklami i silniczkiem regulacji
szukasz lamp do swojego samochodu
DZWOŃ 739-020-099
więcej na temat lamp samochodowych znajdziesz na stronie
www.lampy-samochodowe.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz