środa, 21 czerwca 2017

Toyota Celica VII - oświetlenie - lampy przód





Toyota Celica VII
model produkowany od 1999 aż do 2006 roku




Siódma generacja kultowego i legendarnego już samochodu Toyota Celica
-  cieszącego się dużym powodzeniem - mimo swego wieku jego linia jest nadal atrakcyjna .
Samochód zalicza się do kategorii sportowych z nadwoziem coupe. 
Przy projekcie serii: 7 wykorzystany został „Cab forward” ( czołową szybę przesunięto możliwie najdalej do przodu). Linie auta były zaprojektowane tak, aby optycznie podkreślały sportowy charakter modelu. Celica była pierwszym sportowym samochodem, w którym Toyota wykorzystała technologię zmiennej koniugacji wentyli, którą opracowała dla sedanów wyższej klasy. Od tego modelu Celica ma teraz wyższą moc i moment obrotowy w każdej sytuacji.




Pomimo swojego wieku auto nadal przyciąga wzrok i uwagę innych kierowców.
Niestety bardzo często wizerunek całego auta burzą zniszczone lampy.



z uwagi na pochylenie kloszy które są bezpośrednio wystawione na działanie promieni słonecznych bardzo często - a wręcz niemal w każdym modelu tej Toyoty - dochodzi do pożółknięcia kloszy.
Klosze zbudowane są z poliwęglanu który pod wpływem promieniowania UV i działania warunków atmosferycznych ulega stopniowemu utlenianiu . Dodatkowo przez lata użytkowania klosze są rysowane i niszczone przez myjnie szczotkowe , chemię myjąca , sól drogową . Lampa jest przez lata uderzana drobnymi kamykami i piaskiem. Tego rodzaju działania nawarstwiają się latami a w konsekwencji lampy w samochodach nie nadają się do użytkowania.



Pomijając względy estetyczne - jazda takim samochodem po zmroku zagraża nie tylko naszemu bezpieczeństwu ale i innym użytkownikom drogi.
Szare i matowe klosze nie przepuszczają strumienia światła - co powoduje , że droga przed samochodem nie jest właściwie oświetlona.
Dodatkowa przyczyna słabego światła kryje sie wewnątrz lampy do Toyota Celica
Za szkłem soczewki znajduje się lustro które ma za zadanie odbijać i ukierunkowywać snop światła. Pod wpływem wysokiej temperatury żarówki , warstwa aluminium z której wykonana jest powłoka lustrzana ulega stopniowemu wypaleniu.
Wielu kierowców poszukuje rozwiązania montując mocniejsze żarówki lub zestawy HID co tylko przyśpiesza zniszczenie 


Pamiętam czasy gdzie za używaną lampę trzeba było słono płacić - ceny często przekraczały kwotę 500 zł za sztukę.
Na dzień dzisiejszy na popularnych serwisach aukcyjnych czy portalach ogłoszeniowych można zakupić lampy już za 100 zł . 
Niestety takie używane lampy najczęściej są z tym samym problemem a co gorsza - rynek jest zalany lampami z Anglii ( tzw wersja UK  ) . Lampy angielskie nie sa dopuszczone do ruchu na drogach o ruchu prawostronnym gdyż oślepiają pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. Montując takie lampy możemy być pewni , że nasz samochód nie przejdzie okresowego przeglądu technicznego. 
Niemiła niespodzianka czeka nas również podczas kontroli drogowej gdzie funkcjonariusz ma obowiązek zatrzymać nam dowód rejestracyjny.


Cena nowych lamp w ASO cały czas powala na kolana .
Co wiec zrobić aby nie stracić fortuny a z drugiej strony cieszyć sie sprawnymi lampami dzięki którym jazda nocą będzie bezpieczna i komfortowa a wizualnie całe auto zacznie wygladać bardziej atrakcyjnie ?


sprawdzone lampy w wersji europejskiej i po regeneracji możesz kupić na stronie




jednak jeżeli posiadasz swoje lampy nie musisz wymieniać ich na nowe

wystarczy kompleksowa regeneracja reflektorów.


Usługi naprawy lamp można wykonać przyjeżdżając samochodem lub pakując i wysyłając do naprawy same lampy.

Wystarczy lampy zdemontować , dokleić do lamp kartkę z adresem zwrotnym i nr telefonu i wysłać na adres

Auto Lampy
ul. Nowa 33
64-560 Ostroróg (wielkopolskie)
tel. komórkowy: 798986497

po otrzymaniu paczki z lampami będziemy dzwonić aby uzgodnić wszystkie szczegóły

Proces regeneracji polega na rozebraniu lampy na poszczególne części a następnie oczyszczeniu każdego elementu
Następnie klosze są poddawane regeneracji  która polega na odchudzeniu klosza do momentu uzyskania przejrzystości. Zrywa się używając odpowiednich maszyn i środków ściernych o różnej gradacji zniszczoną powłokę . Po uzyskaniu przejrzystości klosza należy go zawsze zabezpieczyć aby proces był trwały. Nasze klosze zabezpieczamy kwarcem lub powłoka ceramiczną. Bardzo często słyszę o lakierowaniu kloszy co jest błędem. Większość lakierów zaraz po nałożeniu wchodzi w reakcje z plastikiem i zaczyna go niszczyć. Po drugie poliwęglan jest miękki i elastyczny a lakier twardnieje. W przypadku uderzenia kamykiem lakier odpryskuje co sprawia , że klosze znowu zaczynają brzydko wyglądać i źle rozpraszają światło.

Lustro soczewek jest zanurzane w roztworze silnie zasadowym którym usuwa się starą powłokę lustrzaną . Po usunięciu "sreberka" taki wytrawiony kielich soczewki jest polerowany a następnie nakładany jest podkład do metalizacji próżniowej. Takie elementy następnie leżakują kilka godzin w temperaturze 160*C-180*C. Następuje tzw proces wypalania . Po 48 godzinach od momentu pracy nad lustrem soczewki można go umieścić w komorze napylarki próżniowej gdzie w momencie uzyskania odpowiedniej próżni napylana jest nowa warstwa aluminium



Proces regeneracji jest złożony i długotrwały - na szczęście w naszej firmie posiadamy już przygotowane zregenerowane elementy reflektorów.
Dzięki takiemu przygotowaniu regeneracja reflektorów Toyota Celica przebiega płynnie i zajmuje jedynie 6 godzin.

Kosztorys:
Regeneracja klosza = 75 zł
czyszczenie wnętrza i wymiana soczewki = 150 zł



naszym klientom oferujemy cały wachlarz usług dodatkowych

bardzo często przerabiamy lampy z wersji angielskien na EU - koszt przeróbki to 150 zł 
możemy również zmienić kolorystykę wnętrza lamp  = 150 zł 
montujemy również w lampie listwy LED do jazdy dziennej = od 250 zł 
lub na soczewce świecące obręcze tzw RINGI które świecą mocnym białym światłem którego źródłem jest kilkadziesiąt LED = 120 zł

Posiadamy również w sprzedaży przygotowane komplety lamp.
Aby obniżyć koszty inwestycji w auto weźmiemy w rozliczeniu Twoje stare lampy





2 komentarze:

  1. Czy cena 150 zł za przerobienie lamp na EU dotyczy jednej sztuki czy kompletu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy jest możliwość kupienia samych soczewek EU i zamontować samodzielnie?

    OdpowiedzUsuń