środa, 2 sierpnia 2017

Mercedes ML W164 - regeneracja i przeróbka lamp



Mercedes-Benz klasy M II generacji oznaczony był nazwą kodową W164. Auto produkowano w latach 2005 - 2011.

Prace nad II generacją klasy M rozpoczęto już w 1999 roku. Sylwetkę pojazdu i wnętrze ukończono już w 2001 roku. Oficjalna premiera miała miejsce w Detroit, a światowa premiera w Europie odbyła się we Frankfurcie w 2005 roku.

Samochód w listopadzie 2008 roku przeszedł facelifting, obejmujący modernizację wyglądu zewnętrznego, jak i wewnętrznego (nowa stylistyka), zmiany nie ominęły również aspektów technicznych. Dodano zmodernizowaną automatyczną skrzynię biegów 7 G-Tronicze sterowaniem manetką w kolumnie kierownicy, poprawiono w znaczący sposób bezawaryjność drobnych elementów (np. elektrycznie domykanego zamka klapy tylnej) oraz zwiększono liczbę dodatków możliwych do zamówienia (np. światła tylne w technologii LED). Dostępnych było bardzo dużo silników.

Samochody MERCEDES ML zarówno przed jak i po liftingu wyposażone mogły być w reflektory z żarówkami halogenowymi lub xenon. 
Lampy xenon z soczewką HELLA z gniazdem na zarówke D2S 



We wspomnianych lampach ML W164 zastosowano soczewki Bi-Xenon Hella E55
Lampy xenon  ( bi-xenon ) dzielimy na dwa rodzaje :
1 - skrętne
2 - nieskrętne
każda lampa wyposażona jest w silniczek poziomowania soczewki - dodatkowo lampa skrętna posiada drugi silniczek umieszczony bezpośrednio pod soczewką .
Silniczek połączony jest z czujnikiem na kolumnie kierowniczej. Sygnał z czujnika po skręceniu kierownicy jest wysyłany do tzw "modułu skrętu" gdzie jest przetwarzany a następnie silniczek płynnie skręca soczewką w lewo lub w prawo.  Podczas jazdy pokonując zakręty soczewka skręca podążając za kołami . Dzięki temu lampa lepiej oświetla tor jazdy podczas manewrowania , na łukach oraz przy skręcaniu. Dzięki takiemu rozwiązaniu cały czas mamy oświetloną drogę po której podążamy.


Niestety na dzień dzisiejszy wielu kierowców nie zauważa dobrodziejstw płynących z posiadania lamp bi-xenon czy lamp skrętnych.
Spowodowane jest to ich zniszczeniem .
Klosze reflektorów wykonane są z poliwęglanu. Takie plastikowe klosze pod wpływem promieniowania UV ulegają powolnemu zmatowieniu i zżółknięciu. Dodatkowo myjnie automatyczne, szczotki , uderzenia kamyków czy nawet drobnego piasku podczas jazdy jeszcze przyspieszają proces zniszczenia kloszy. Takie matowe klosze słabo przepuszczają strumień światła . Lampy z matowymi kloszami bardzo mocno obniżają wartości estetyczne auta - takie auto wygląda poprostu na starsze i bardziej zużyte.
O ile bardzo szybko można sobie z tym poradzić - bo już po godzinie klosze mogą być przejrzyste , jasne , bez rys i przebarwień. Koszt takiej renowacji to jedynie 75 zł. Naprawy można wykonać na samochodzie bez potrzeby demontażu lamp.

To jednak jeśli poważnie myślimy o bezpiecznym podróżowaniu po zmroku - musimy iść krok dalej.
Przyczyna słabego światła ukryta jest wewnątrz lampy.

Za szkłem soczewki znajduje się lustro które ma za zadanie odbijać i odpowiednio ukierunkowywać strumień światła











pod wpływem wysokiej temperatury żarówki - warstwa aluminium która tworzy lustro - ulega stopniowemu wypalaniu się


Przegrzane lustro najpierw robi się matowe ( co już sprawia , że światło jakie się wydobywa z lampy jest o połowę gorsze i słabsze niż było pierwotnie ) 


Z biegiem czasu lustro potrafi zrobić się całkowicie czarne .


Podczas wypalania sie lustra - powstaje dym - który w postaci czarnego i smolistego osadu przylega do szkła soczewki , klosza czy innych elementów lampy. Stąd efekt zadymionego , zbrązowiałego klosza od wewnątrz


Zniszczenie zaczyna sie tam gdzie najcieplej - gdzie temperatura najwyższa - czyli tuż nad żarówką


Paradoksalnie - górna część lustra ma największe znaczenie jeśli chodzi o jakość światła i prawidłowo oświetloną drogę.


Dolna część lustra jest przysłonięta - a światło jakie się wydobywa - jest odbite od górnej części lustra soczewki



Dopiero póżniej szkło soczewki obraca obraz - i strumień światła przechodząc z górnej części soczewki oświetla drogę tuż przed samochodem.

Przesłonka która znajduje sie między szkłem a lustrem odpowiada za linię odcięcia światła i cienia - czyli czy lampa jest do ruchu prawostronnego czy lewostronnego ( np ANGLIK ) 
Bardzo często przesłonki są ruchome - sterowane elektromagnesem. Elektromagnes jest podłaczony pod światło długie. W momencie zapalenia świateł długich - elektromagnes przewraca przesłonkę - co sprawia , że strumień światła jest dużo wyższy i dalszy. Taki efekt gdzie zarówno światło krótkie jak i długie jest z żarówki xenonowej nazywamy BI-XENON.
W lampach MERCEDES ML W164 spotykamy lampy bi-xenon
Nasza wiedza i umiejętności zdobywane przez wiele lat pozwalają w kilka godzin kompleksowo odnowić reflektory.
Oferujemy renowacje kloszy ( 75 zł ) , czyszczenie wnętrza i wymianę soczewek na wcześniej zregenerowane ( 150 zł )
GWARANTUJEMY 
Po naprawie lampy świecą jak nowe !!!

udzielamy 12 miesięcznej gwarancji na wykonaną usługę
tel: 792-729-696

Problem jest na tyle popularny , że posiadamy już zregenerowane soczewki - dzięki temu czas naprawy kompletu reflektorów skrócony jest do minimum i zajmuje ok 6 godzin
 regeneracja reflektorów MERCEDES


Oprócz tradycyjnej regeneracji i przywróceniu pierwotnych właściwości reflektorów - coraz częściej dla naszych klientów zmieniamy parametry lamp. 
Bazując na nowoczesnych technologiach i dążąc do zapewnienia jak najlepszego komfortu prowadzenia pojazdu po zmroku montujemy soczewki o lepszych parametrach.
Zmieniamy również soczewki halogenowe lub Bi-Xenon na soczewki Bi-LED firmy KOITO.
Istnieje również możliwość całkowitego przebudowania lamp na FULL LED



Co ważne lampy profesjonalnie rozklejamy a następnie składamy na oryginalny klej. Każdy element przed złożeniem jest dokładnie oczyszczony i odtłuszczony. Zmiana kolorystki jest robiona po wcześniejszym przygotowaniu każdego elementu. Do zmiany kolorystyki używane są farby wytrzymałe na wysokie temperatury ( ponad 650*C ) Na każdy element naniesione są podkłady a następnie  3-4 warstwy powłoki odpornej na ścieranie i działanie wysokich temperatur . Dzięki temu mamy pewność , że usługa wykonana jest prawidłowo a każdy nasz klient będzie się cieszył długie lata nowym wyglądem zarówno samych lamp jak i całego auta.




oferujemy również montaż listwy LED do jazdy dziennej w oryginalne reflektory.
Dzięki takiemu rozwiązaniu oszczędzamy soczewki i całą technologię xenon - a co dla niektórych ważniejsze - sprawiamy , że całe auto wygląda bardziej atrakcyjnie



Dodatkowo moduł LED możemy wyposażyć w kierunkowskaz
czyli:
listwa LED zapala sie automatycznie po odpaleniu samochodu - nie musimy pamiętać o włączaniu świateł 
po  włączeniu kierunkowskazu białe światło gaśnie a uruchamiają się pomarańczowe LED pełniące funkcję kierunkowskazu

dodatkowo możemy wyposażyć lampy w moduł dynamicznego kierunkowskazu - tzw MATRIX
taki moduł sprawia , że odnosimy wrażenie płynącego , przesuwającego sie kierunkowskazu

KOSZT montażu listwy LED wraz z dynamicznym kierunkowskazem to jedynie 350 zł za 1 lampę

Takie usługi wykonywane są we warsztacie w Ostroróg lub Poznań

lampy można również spakować i wraz z adresem zwrotnym i nr telefonu wysłać na dane:


Auto Lampy
ul. Nowa 33
64-560 Ostroróg
(wielkopolskie)
tel. komórkowy: 798-986-497

po otrzymaniu paczki z lampami natychmiast dzwonimy aby uzgodnić wszystkie szczegóły i zabieramy się do pracy.















Masz więcej pytań ?
chętnie odpowiemy na każde z nich
tel: 792-729-696
tel: 513-531-967

3 komentarze:

  1. Witam czy jak przyjadę autem ml 164 wykonacie światła dzienne i pływający kierunkowskaz na poczekaniu .

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam jaka cena całkowita jest za renowacje plus światło dzienne i kierunkowskaz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy mój samochód nagle odmówił posłuszeństwa na obwodnicy Poznania, byłem zaniepokojony i potrzebowałem szybkiej pomocy. Znalazłem kontakt do https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i zadzwoniłem. Przyjechali błyskawicznie, a ich profesjonalizm i umiejętności szybko rozwiązały mój problem. Polecam ich każdemu, kto potrzebuje pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń