Astrę drugiej generacji (oznaczenie fabryczne G) Opel zaprezentował podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurciew 1997 roku. Przez cały okres produkcji samochód nie przeszedł żadnych face liftingów. Równocześnie z Astrą G swoją premierę miał Opel Zafira, oparty na tej samej płycie i podzespołach, a różniący się praktycznie jedynie nadwoziem.
W Gliwicach od 3 października 2003 roku do 27 sierpnia 2009 roku produkowany był model Astra Classic II w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy liftback, kombi oraz van. Ponad 83% produkcji tego modelu trafiło na eksport, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji. W czasie całego okresu produkcyjnego gliwicki zakład opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999 model zajął 2. pozycję (za Fordem Focusem).
Pomimo faktu , że auto nie miało żadnych zmian , nie było żadnych face-liftów :-) spotykamy w tym modelu trzy rodzaje lamp przednich.
Fabrycznie montowane były lampy na żarówki halogenowe , dwukomorowe - czyli do każdego rodzaju światła była inna żarówka ( światło długie i krótkie jest na oddzielnej żarówce ) . Oczywiście w lampie znajdują sie jeszcze kierunkowskazy oraz mała żarówka pozycyjna ( postojowa )
Tego rodzaju lampy najczęściej były ze srebrną ramką . Fabrycznie pojawiały sie również modele z czarną ramką. Trzecim rodzajem lamp są lampy xenonowe - które wyposażone były w soczewkę z gniazdem na żarówkę D2S.
Dzisiaj pokażemy co można zrobić ze zwykłej lampy żarówkowej.
PRZERÓBKA LAMP DO OPEL ASTRA II
projekt odważny i szalony z dwóch przyczyn
po pierwsze - lampa jest bardzo mała i naprawde trudno upchać tam soczewke bi-xenon , ring i listwe LED i to w taki sposób aby lampa zachowała pełną regulacje elektryczną góra - dół jak i ręczne ustawienie wiązki światła
po drugie : z uwagi na wiek auta i aktualną cenę - zrobienie takich lamp jest pokaźnym procentem wartości całego auta
o ile rozmiar lampy nie pozwalał na zmieszczenie w niej soczewki - to sama konstrukcja samochodu na to pozwala - za sama lampą mamy sporo miejsca - dzięki temu część projektora z gniazdem osadzenia żarówki może wystawać poza lampę. Tylko dzięki temu udało się zmieścić i zamontować soczewki Bi-Xenon Hella EvoX-R. Soczewka jest wyposażona w ruchomą przesłonę sterowaną elektromagnesem. Po włączeniu świateł drogowych ( długich ) elektromagnes przewraca przesłonę , co sprawia , że strumień światła jaki wydobywa się ze soczewki jest dużo wyższy . Dzięki takiej konstrukcji osiągamy efekt świateł mijania jak i drogowych z jednej soczewki.
Evox -R pochodzi z seryjnej lampy Mitsubishi Lancer Evo X. Jest to najlepsza opcja dla modernizacji samochodów , które posiadają starsze 3″ soczewki Hella w wersji halogen (bihalogen) lub xenon (bi-xenon), jest również idealnie ukształtowana do tradycyjnego retrofitu.
Standardowo wyposażona w 3” gładkie szkło i lustrzane wykończenie odbłyśnika Evox -R udaje się wygenerować dużo światła o odpowiedniej intensywności od linii odcięcia w trybie świateł mijania , i niesamowite światła drogowe które mogą być wzorem do naśladowania
Jednak soczewka to mało.Idziemy krok dalej i montujemy zamiast zwykłej żarówki postojowej mocne ringi LED
To nie wszystko - bo w myśl dewizy naszego klienta " albo GRUBO albo wcale " u dołu lampy montujemy listwę LED do jazdy dziennej. Zasilanie listwy jest całkowicie niezależne od lampy. Prąd do listwy płynie bezpośrednio z bezpiecznika gdzie pojawia sie po przekręceniu stacyjki. Dzięki temu nie musimy myśleć o zapalaniu świateł . Po uruchomieniu samochodu listwa LED zapala się na biało i świeci mocnym białym światłem tak długo , jak długo odpalony jest samochód.
Dodatkowo listwę wyposażamy w moduł sterujący oraz pomarańczowe mocne diody - wszystko po to - aby po włączeniu kierunkowskazu nasze DRL stało się pływającym kierunkowskazem.
po włączeniu kierunkowskazu białe światło gaśnie. Listwa zamienia sie w dynamiczny kierunkowskaz gdzie sekwencyjnie zapalają się pomarańczowe diody dając efekt tzw MATRIX - przesuwania się lini światła od grila w stronę błotnika w efektowny sposób sygnalizując zamiar zmiany kierunku jazdy :-)
potrzebujesz więcej informacji:
tel: 792-729-696
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz