czwartek, 13 lipca 2017

Przeróbka lamp Opel Astra II



Astrę drugiej generacji (oznaczenie fabryczne G) Opel zaprezentował podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurciew 1997 roku. Przez cały okres produkcji samochód nie przeszedł żadnych face liftingów. Równocześnie z Astrą G swoją premierę miał Opel Zafira, oparty na tej samej płycie i podzespołach, a różniący się praktycznie jedynie nadwoziem.

W Gliwicach od 3 października 2003 roku do 27 sierpnia 2009 roku produkowany był model Astra Classic II w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy liftback, kombi oraz van. Ponad 83% produkcji tego modelu trafiło na eksport, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji. W czasie całego okresu produkcyjnego gliwicki zakład opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999 model zajął 2. pozycję (za Fordem Focusem).
Pomimo faktu , że auto nie miało żadnych zmian , nie było żadnych face-liftów :-) spotykamy w tym modelu trzy rodzaje lamp przednich.
Fabrycznie montowane były lampy na żarówki halogenowe , dwukomorowe - czyli do każdego rodzaju światła była inna żarówka ( światło długie i krótkie jest na oddzielnej żarówce ) . Oczywiście w lampie znajdują sie jeszcze kierunkowskazy oraz mała żarówka pozycyjna ( postojowa )
Tego rodzaju lampy najczęściej były ze srebrną ramką . Fabrycznie pojawiały sie również modele z czarną ramką. Trzecim rodzajem lamp są lampy xenonowe - które wyposażone były w soczewkę z gniazdem na żarówkę D2S.

 Dzisiaj pokażemy co można zrobić ze zwykłej lampy żarówkowej.

PRZERÓBKA LAMP DO OPEL ASTRA II
projekt odważny i szalony z dwóch przyczyn
po pierwsze - lampa jest bardzo mała i naprawde trudno upchać tam soczewke bi-xenon , ring i listwe LED i to w taki sposób aby lampa zachowała pełną regulacje elektryczną góra - dół jak i ręczne ustawienie wiązki światła
po drugie : z uwagi na wiek auta i aktualną cenę - zrobienie takich lamp jest pokaźnym procentem wartości całego auta 
 o ile rozmiar lampy nie pozwalał na zmieszczenie w niej soczewki - to sama konstrukcja samochodu na to pozwala - za sama lampą mamy sporo miejsca - dzięki temu część projektora z gniazdem osadzenia żarówki może wystawać poza lampę. Tylko dzięki temu udało się zmieścić i zamontować soczewki Bi-Xenon Hella EvoX-R. Soczewka jest wyposażona w ruchomą przesłonę sterowaną elektromagnesem. Po włączeniu świateł drogowych ( długich ) elektromagnes przewraca przesłonę , co sprawia , że strumień światła jaki wydobywa się ze soczewki jest dużo wyższy . Dzięki takiej konstrukcji osiągamy efekt świateł mijania jak i drogowych z jednej soczewki.

Evox -R pochodzi z seryjnej lampy Mitsubishi Lancer Evo X. Jest to najlepsza opcja dla modernizacji samochodów , które posiadają starsze 3″ soczewki Hella w wersji halogen (bihalogen) lub xenon (bi-xenon), jest również idealnie ukształtowana do tradycyjnego retrofitu.

Standardowo wyposażona w 3” gładkie szkło i lustrzane wykończenie odbłyśnika Evox -R udaje się wygenerować dużo światła o odpowiedniej intensywności od linii odcięcia w trybie świateł mijania , i niesamowite światła drogowe które mogą być wzorem do naśladowania
 Jednak soczewka to mało.
Idziemy krok dalej i montujemy zamiast zwykłej żarówki postojowej mocne ringi LED
 To nie wszystko - bo w myśl dewizy naszego klienta " albo GRUBO albo wcale " u dołu lampy montujemy listwę LED do jazdy dziennej. Zasilanie listwy jest całkowicie niezależne od lampy. Prąd do listwy płynie bezpośrednio z bezpiecznika gdzie pojawia sie po przekręceniu stacyjki. Dzięki temu nie musimy myśleć o zapalaniu świateł . Po uruchomieniu samochodu listwa LED zapala się na biało i świeci mocnym białym światłem tak długo , jak długo odpalony jest samochód.
 Dodatkowo listwę wyposażamy w moduł sterujący oraz pomarańczowe mocne diody - wszystko po to - aby po włączeniu kierunkowskazu nasze DRL stało się pływającym kierunkowskazem.
 po włączeniu kierunkowskazu białe światło gaśnie. Listwa zamienia sie w dynamiczny kierunkowskaz gdzie sekwencyjnie zapalają się pomarańczowe diody dając efekt tzw MATRIX - przesuwania się lini światła od grila w stronę błotnika w efektowny sposób sygnalizując zamiar zmiany kierunku jazdy :-)
potrzebujesz więcej informacji:
tel: 792-729-696


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz