O tuningu i przeróbce reflektorów mówiliśmy już wiele razy. Jednak z rozwojem techniki oświetlenia samochodowego ( np seryjnie montowane lampy LED-owe lub LASEROWE ) pojawiają się nowe możliwości które jeszcze kilka lat temu nie były dostępne . Wielu właścicieli starszych samochodów z zazdrością spogląda na lampy aut mijanych po drodze. Bo czy nie ogarnia Cię wściekłość drogi czytelniku kiedy auto jadące za Tobą ma piękne ładne światła i na tyle mocne , że masz wrażenie , że nie oświetlasz drogi tylko jedziesz w cieniu swojego auta ?
Jeśli jazda po zmroku jest mało komfortowa z uwagi na słabą widoczność toru jazdy masz trzy wyjścia:
1. Zbadaj Wzrok
2. Zleć regeneracje reflektorów - aby świeciły jak nowe
3. Bądź bohaterem swojego garażu - samemu zadbaj o swoje lampy
Dzisiaj chciałbym omówić ostatni ( trzeci ) punkt i pokazać jak samemu można przebudować swoje reflektory .
Koszt przeróbki lamp na lampy Bi- LED czy tez FULL LED w wyspecjalizowanym warsztacie to koszt ok 2200 zł
Koszt przeróbki lamp na lampy Bi- LED czy tez FULL LED w wyspecjalizowanym warsztacie to koszt ok 2200 zł
O ile nowe soczewki Bi-LED kosztują ok 1600 zł za komplet to inwestując trochę swojego czasu taką przeróbkę można wykonać za połowę tej kwoty
w pierwszym kroku szukamy dwóch lamp Full LED . Aby cena była atrakcyjna szukamy lamp uszkodzonych . Najlepiej z auta po kolizji. Musimy pamiętać aby lampy pochodziły z samochodu w wersji europejskiej czyli do prawostronnego ruchu drogowego
W omawianym przypadku zakupiliśmy komplet uszkodzonych lamp Full LED do najnowszego modelu Mazda CX-5
Za komplet lamp wraz z wysyłką zakupionych na portalu aukcyjnym zapłaciliśmy 790 zł
Lampy przejechały w jednym ogromnym kartonie po 4 dniach od zakupu.
Kiedy lampy mamy już w ręce musimy je rozebrać w taki sposób aby wydobyć z nich w nienaruszonym stanie projektor i instalacje.
Podgrzewając miejsce styku klosza i obudowy do temperatury ok 300*C powodujemy , że klej na jaki wklejony jest klosz staje sie miękki i plastyczny.
Po podgrzaniu kleju podważamy klosz i oddzielmy go od obudowy.
W domowych warunkach używamy do tego opalarki oraz płaskiego śrubokręta do podważenia klosza.
Z lamp musimy wyjąć metalowe stelaże oraz radiatory - które są bardzo ważne. Od właściwego chłodzenia będzie zależała żywotność naszej lampy
Przy przeróbce każdej lampy zasada działania będzie taka sama i prace jakie są konieczne będą podobne - jednak cięcie czy oszlifowanie elementów może się różnić w zależności od kształtu i wielkości lampy.
W opisywanym przypadku montaż nastąpi w lampy od samochodu Suzuki Swift
Aby projektor LED zmieścił sie w lampie konieczne są cięcia jak na zdjęciu poniżej
stelaż musimy tak oszlifować i dociąć aby pozostawić uchwyty mocujące a zarazem pozostawić tyle luzu aby była możliwość ruchu i regulacji lampy
w momencie kiedy mamy już oszlifowane elementy przygotowujemy do nich uchwyt mocujący . Najlepiej z kawałka blachy.
Taki element można wykonać również z tworzywa sztucznego.
poprzednio w lampie nie było insstalacji gdyż żarówka H4 była bezpośrednio podpinana do wtyczki która znajduje się w samochodzie.
W naszym przypadku montujemy kostkę zasilającą która wygląda jak końcówka żarówki H4. Koszt takiego złącza to ok 30 zł
do przygotowanego uchwytu przykręcamy projektor LED
w uchwyt montujemy również elementy wyjete z oryginalnego lustra lampy dzięki którym będzie możliwość pełnej regulacji lampy.
tak przygotowane elementy nakładamy na regulatory w lampie i wkręcamy do połowy długości
Tak przykręcona soczewka LED idealnie zajmuje miejsce tradycyjnej żarówki H4.
Otwór zamykamy gumowym deklem.
Takie dekle można również dobrać z innych lamp .
Koszt gumowego dekielka to wydatek ok 25 zł.
Przy zamawianiu należy upewnić sie , że średnica dekla jest odpowiednia
Po zamknięciu lampy możemy mieć pewność , że do wnętrza nie będą dostawać się nieczystości które z biegiem czasu pogarszałyby jakość światła a zarazem psuły wizerunek zarówno lampy jak i całego auta .
pozostałe elementy instalacji wyjęte z lamp Mazdy również umieszczamy w przerabianej lampie
Po zamontowaniu wszystkich elementów wklejamy klosz.
Klosz wklejany jest w ten sam sposób jak był odklejany. Wcześniej warto uzupełnić klej aby mieć pewność , że lampa będzie szczelna i nie będzie parowała .
Po uzupełnieniu kleju podgrzewamy go równomiernie a następnie w gorący klej wciskamy klosz.
Po kilku minutach lampa jest już gotowa i możemy montować ją na samochodzie.
Efekt wygląda następująco:
linia światła przy włączonych światłach mijania ( krótkie ) :
linia światła po włączeniu świateł drogowych ( długie )
Poniżej zamieszczam jeszcze test i porównanie oświetlenia
przerobiona lampa z soczewką xenon AL i żarnikiem 4300K
VS
przerobiona lampa z wnętrzem Full LED CX5
Za komplet lamp wraz z wysyłką zakupionych na portalu aukcyjnym zapłaciliśmy 790 zł
Lampy przejechały w jednym ogromnym kartonie po 4 dniach od zakupu.
Kiedy lampy mamy już w ręce musimy je rozebrać w taki sposób aby wydobyć z nich w nienaruszonym stanie projektor i instalacje.
Podgrzewając miejsce styku klosza i obudowy do temperatury ok 300*C powodujemy , że klej na jaki wklejony jest klosz staje sie miękki i plastyczny.
Po podgrzaniu kleju podważamy klosz i oddzielmy go od obudowy.
W domowych warunkach używamy do tego opalarki oraz płaskiego śrubokręta do podważenia klosza.
Z lamp musimy wyjąć metalowe stelaże oraz radiatory - które są bardzo ważne. Od właściwego chłodzenia będzie zależała żywotność naszej lampy
Przy przeróbce każdej lampy zasada działania będzie taka sama i prace jakie są konieczne będą podobne - jednak cięcie czy oszlifowanie elementów może się różnić w zależności od kształtu i wielkości lampy.
W opisywanym przypadku montaż nastąpi w lampy od samochodu Suzuki Swift
Aby projektor LED zmieścił sie w lampie konieczne są cięcia jak na zdjęciu poniżej
stelaż musimy tak oszlifować i dociąć aby pozostawić uchwyty mocujące a zarazem pozostawić tyle luzu aby była możliwość ruchu i regulacji lampy
w momencie kiedy mamy już oszlifowane elementy przygotowujemy do nich uchwyt mocujący . Najlepiej z kawałka blachy.
Taki element można wykonać również z tworzywa sztucznego.
poprzednio w lampie nie było insstalacji gdyż żarówka H4 była bezpośrednio podpinana do wtyczki która znajduje się w samochodzie.
W naszym przypadku montujemy kostkę zasilającą która wygląda jak końcówka żarówki H4. Koszt takiego złącza to ok 30 zł
do przygotowanego uchwytu przykręcamy projektor LED
w uchwyt montujemy również elementy wyjete z oryginalnego lustra lampy dzięki którym będzie możliwość pełnej regulacji lampy.
tak przygotowane elementy nakładamy na regulatory w lampie i wkręcamy do połowy długości
Tak przykręcona soczewka LED idealnie zajmuje miejsce tradycyjnej żarówki H4.
Otwór zamykamy gumowym deklem.
Takie dekle można również dobrać z innych lamp .
Koszt gumowego dekielka to wydatek ok 25 zł.
Przy zamawianiu należy upewnić sie , że średnica dekla jest odpowiednia
Po zamknięciu lampy możemy mieć pewność , że do wnętrza nie będą dostawać się nieczystości które z biegiem czasu pogarszałyby jakość światła a zarazem psuły wizerunek zarówno lampy jak i całego auta .
pozostałe elementy instalacji wyjęte z lamp Mazdy również umieszczamy w przerabianej lampie
Po zamontowaniu wszystkich elementów wklejamy klosz.
Klosz wklejany jest w ten sam sposób jak był odklejany. Wcześniej warto uzupełnić klej aby mieć pewność , że lampa będzie szczelna i nie będzie parowała .
Po uzupełnieniu kleju podgrzewamy go równomiernie a następnie w gorący klej wciskamy klosz.
Po kilku minutach lampa jest już gotowa i możemy montować ją na samochodzie.
Efekt wygląda następująco:
linia światła przy włączonych światłach mijania ( krótkie ) :
linia światła po włączeniu świateł drogowych ( długie )
Poniżej zamieszczam jeszcze test i porównanie oświetlenia
przerobiona lampa z soczewką xenon AL i żarnikiem 4300K
VS
przerobiona lampa z wnętrzem Full LED CX5
montując soczewki Bi-LED pozbywamy się problemu wypalania się lustra soczewek halogenowych lub xenonowych. Dodatkowo nie musimy się martwić o zużycie podzespołów xenon Zarówno przetwornice jak i palniki xenon są dość kosztowne.
Wierząc producentom soczewek LED - przednie lampy LED powinny wystarczyć nam na całą żywotność auta - co będzie pokaże czas.
Najnowsze lampy LED-owe zastosowane w samochodach, generują strumień światła o podobnej efektywności w porównaniu do lamp ksenonowych.
Lampy LED wygrywają jednak z tradycyjnymi lampami na żarówkę halogenową czy xenon dużo mniejszym zużyciem energii a także dłuższą żywotnością, która gwarantuje, że nie będziemy musieli martwić się o wymianę LED-ów w trakcie eksploatacji auta.
Wszystko super, tylko jak to wygląda od strony prawnej?
OdpowiedzUsuńPodejrzewam że leci dowodzik w razie kontroli.
UsuńSzukam , kto może przerobić lampy a anglika na Pl , profesionalnie . proszę podać cenę .Dziękuję
OdpowiedzUsuńdo jakiego auta potrzebujesz przerobić lampy?
OdpowiedzUsuńpotrzebuje przerobić lampy w kia niro z USA na EU. Jakby można było zainstalować full led byloby fajnie.
OdpowiedzUsuńOstatnio zamontowałem nowe reflektory ledowe w mojej terenówce i muszę przyznać, że technologia rft w nich zastosowane jest super wydajna
OdpowiedzUsuńLubię takie artykuły.
OdpowiedzUsuńWitam, czy ktos zna jakas firme ktora przerobi nowe lampy audi matrix lub bmw lasery z UK na EU? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńwitam czy jest mi pan wstanie podpowiedzieć jak podłączyć zasilanie do lamp z mazdy cx5 ful led na 7 pinów te z uśmiechem mam je rozklejone i jak jeszcze krótkie odpalam to długie nie potrafie a do drajwera dochodzą 4 przewody żółty biały czerwony i czarny bardzo prosze o pomoc albo czym zastąpić ten moduł z góry dziękuje
OdpowiedzUsuńZa każdym wgnieceniem kryje się sztuka naprawy! Firma reparacji blach samochodowych to magia przywracająca autu pierwotną doskonałość. Powrót do pełnej formy na drodze! https://easy-parts.pl/
OdpowiedzUsuń