poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Przeróbka lamp na soczewkowe - tel: 739-020-099

Sporo kierowców zmienia wizerunek auta poprez montaż soczewek w reflektorach.
Motywy są różne. Niektórzy kierują się zmianą wizerunku auta i chcą mu nadać bardziej sportowy charakter, niektórzy poszukują  sposobu na polepszenie jakości świateł swoich reflektorów inni  są zmuszeni aby dostosować lampy w samochodach sprowadzonych z USA lub Anglii do wymogów EU
Wiele firm wprowadza na rynek gotowe lampy do popularnych marek samochodów które zostały poddane modyfikacją i produkowane sa masowo. Takie lampy ładnie wyglądają jednak z doświadczenia wiem , że dość szybko ulegają uszkodzeniu. Soczewka w tych lampach potrafi się wypalić juz po kilku miesiącach. Klosze lamp szybko matowieją. Zdażają się egzemplarze których nie idzie wyregulować. Oczywiście taką wypaloną soczewkę można później regenerować lub wymienić na inną.
Innym sposobem tuningu samochodów ( przeróbki lamp ) jest modyfikacja istniejących reflektorów. Przeróbka polega na rozebraniu reflektora i zamontowaniu w miejsce tradycyjnego lustra i żarówki halogenowej soczewki. Taką przeróbkę można wykonać za pomocą zestawów jakie są specjalnie wyprodukowane do tego celu. W tym przypadku najwięcej trudności jest z estetycznym otwarciem a później szczelnym zamknięciem reflektorów. Bardziej wymagający kierowcy którzy chcą mieć dużo lepszą jakość światła a zarazem cenią solidną konstrukcje jak i jakość wykonania poszczególnych podzespołów wybierają markowe soczewki które są fabrycznie montowane w nowych samochodach. Takie nowe soczewki nie są niestety do kupienia jako nowe . Produkowane są wyłącznie na potrzeby koncernów motoryzacyjnych i montowane w reflektory. Takie soczewki możemy pozyskać  z innej np rozbitej w wyniku kolizji lampy. Zanim ponownie umieścimy taką soczewkę w lampie musimy oczywiście mieć dwie ( jeżeli myślimy o przeróbce lamp samochodowych a nie motocykla ) . Następnie pozyskane soczewki są dokładnie rozbierane . Szkło soczewki dokładnie myte a na lustro soczewki napylona nowa warstwa aluminium. Po złożeniu soczewki mamy pewność , że dysponujemy soczewkami które niczym nie odbiegają od nowej soczewki a jakość ich świecenia będzie jak w nowej lampie. 

Przystępując do przeróbki musimy dokładnie ją zaplanować. Przemyśleć gdzie  będzie światło postojowe, jaki zastosujemy kierunkowskaz czy kształt i miejsce światła do jazdy dziennej. Przy doborze soczewek musimy dokonać wyboru jakiej żarówki będziemy używać.

Najnowsza generacja soczewek
Hella  - Intemo bi-xenon  
Typ żarówki: Xenon D1S/D2S/D3S/D4S
Napięcie: +12 V
Materiał: uchwyt szkła - plastik, odbłyśnik - ceramiczny pokryty aluminium
Rozmiar soczewki: 3 cale
Waga: 800g
cena = 150 zł
tel: 739-020-099
 Parametry techniczne:
WYMIARY
Głębokość: 136mm
Szerokość: 111mm
Wysokość: 89 mm
Średnica szkła soczewki: 3″ Fresnel ( może być wyposażone w gładkie szkło – szukaj w dziale Gładkie szkła soczewek.

INSTALACJA
Polecane ze względu na maksymalną wydajność
Usunięcie starego gniazda żarówki jest konieczne
Czas instalacji: 2-6 godzin (w zależności od lampy)





Montując soczewkę musimy ją odpowiednio usytuować w lampie - nie chodzi tylko aby była ona estetycznie osadzona i zamaskowana. Soczewka musi być tak osadzona aby strumień światła który sie z niej wydobywa był równoległy do strumienia światła od żarówki długiej oraz był odpowiednio niższy i krótszy. Czyli aby światło ze soczewki świeciło na wprost ( przed autem ) a nie oświetlało jedynie pobocza lub oślepiało pojazdy nadjeżdżające z przeciwka . Prawidłowo osadzona soczewka daje nam gwarancje tego , że lampa cały czas będzie w pełni regulowana. Silniczek będzie unosił i opuszczał strumień światła a dzięki regulatorom na którym zawieszone jest lustro można w każdej chwili skorygować i prawidłowo ustawić lampę bez potrzeby jej demontażu.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz