środa, 22 czerwca 2016

Lampy LED - naprawiać czy nie ?




bardzo ciekawy i interesujący artykuł na temat

LAMP LED w samochodach:



Jeśli macie sa­mo­chód z lam­pa­mi wy­ko­na­ny­mi w tech­no­lo­gii LED, to wcze­śniej czy póź­niej spo­tkać was może nie­mi­ła nie­spo­dzian­ka. Gdy prze­pa­li się choć­by tylko jedna z diod, w au­to­ry­zo­wa­nym serwi­sie za­pro­po­nu­ją wy­mia­nę całej lampy - producent nie przewidział naprawy lamp czy wymiany uszkodzonego elementu lampy – ofi­cjal­nie takie lampy są nie­roz­bie­ral­ne. Tanio zatem nie bę­dzie!


W naj­lep­szym wy­pad­ku za­pła­ci­cie kil­ka­set zło­tych, bo tyle kosz­tu­ją naj­tań­sze za­mien­ni­ki (jeśli w ogóle są do­stęp­ne), w naj­gor­szym – nawet 3-4 tys. zł. Trud­no się zatem dzi­wić, że po­wsta­je coraz wię­cej ser­wi­sów spe­cja­li­zu­ją­cych się w na­pra­wie tego, co w teo­rii miało być nie­na­pra­wial­ne. Naj­więk­szym mi­nu­sem ta­kich na­praw jest ich es­te­ty­ka, a ra­czej... jej brak. Obu­do­wę roz­ci­na się, a na­stęp­nie klei, przez co czę­sto po­zo­sta­ją dość szpet­ne ślady. Taka na­pra­wa ma jed­nak dość istot­ną za­le­tę – cenę, która uła­twia po­go­dze­nie się z nieco gor­szy­mi wa­lo­ra­mi es­te­tycz­ny­mi zre­ge­ne­ro­wa­nej czę­ści. Lampę do po­pu­lar­nych mo­de­li da się „uzdro­wić” za 20-30 proc. (ok. 200-350 zł) war­to­ści nowej. Nie­ste­ty, są też i takie mo­de­le, któ­rych ser­wi­sy nie przyj­mu­ją na warsz­tat. Nie­któ­re są tak cia­sno spa­so­wa­ne, że nie da się ich roz­ciąć bez uszko­dze­nia waż­nych ele­men­tów.

Lampy LED da się naprawić
#lampy #led #diody

Mimo to więk­szość lamp można na­pra­wić, choć nie na każdą taką usłu­gę warsz­ta­ty chcą dać gwa­ran­cję. Za­kres ofer­ty jest na­praw­dę sze­ro­ki: po­czy­na­jąc od wy­mia­ny uszko­dzo­nych diod, przez lu­to­wa­nie ze­rwa­nych taśm, a koń­cząc na wy­mia­nie i pro­gra­mo­wa­niu elek­tro­ni­ki ste­ru­ją­cej pracą lamp.
Nie­któ­re firmy po­dej­mu­ją się też re­ge­ne­ra­cji re­flek­to­rów po za­la­niu. W prak­ty­ce naj­czę­ściej ozna­cza to wy­ko­na­nie od nowa płyt­ki dru­ko­wa­nej, która za­stą­pi sko­ro­do­wa­ny ele­ment. To pra­co­chłon­ne za­da­nie, dla­te­go w ta­kich przy­pad­kach staw­ka znacz­nie ro­śnie.
Nie­ste­ty, nie wszyst­kie firmy robią to fa­cho­wo. Wy­star­czy, że dioda zo­sta­nie prze­grza­na pod­czas mon­ta­żu lub cyna nie bę­dzie wy­star­cza­ją­co do­grza­na (po­wsta­nie tzw. zimny lut), a lampa wróci do ser­wi­su już po kilku ty­go­dniach. Warto więc wy­bie­rać firmy, które dają moż­li­wie długą gwa­ran­cję na swoje usłu­gi.

Najczęściej zawodzą diody i elektronika

Do ser­wi­sów naj­czę­ściej tra­fia­ją lampy z prze­pa­lo­ny­mi dio­da­mi LED. Sama na­pra­wa wy­da­je się nie­zbyt skom­pli­ko­wa­na – wy­star­czy wy­lu­to­wać nie­dzia­ła­ją­cą diodę i za­mon­to­wać nową. Jed­nak pro­blem tkwi w do­bo­rze diody o ta­kiej samej bar­wie i ja­sno­ści, bo wbrew po­zo­rom iden­tycz­nie wy­glą­da­ją­ce LED-y mogą ina­czej świe­cić. 
 
 
 
 
usługi wykonuję również wysyłkowo
wystarczy zdemontować lampy i wysłać na adres
Dawid Szczepaniak
ul Nowa 33
64-560 Ostroróg
 
tel: 739-020-099
do wnętrza paczki proszę koniecznie dołączyć dane kontaktowe
adres zwrotny i numer telefonu
po otrzymaniu lamp - będę dzwonił aby uzgodnić wszystkie szczegóły
jeżeli podasz adres e-mail - prześlę dokumentacje fotograficzną z prac nad lampami
 



regeneracja reflektorów Toyota Avensis T25    Dieta ABS  #avensis  #t25  #toyota
regeneracja reflektorów lampy samochodowe TANIE lampy samochodowe używane części naprawa lamp samochodowych
naprawa lamp lampy LED polerowanie lamp samochodowych sklep z lampami motolampy
 
Do serwisów najczęściej trafiają lampy z przepalonymi diodami LED. Sama naprawa wydaje się niezbyt skomplikowana – wystarczy wylutować niedziałającą diodę i zamontować nową. Jednak problem tkwi w doborze diody o takiej samej barwie i jasności, bo wbrew pozorom identycznie wyglądające LED-y mogą inaczej świecić.
Istotne jest także odpowiednie przylutowanie diody, szczególnie w przypadku tych mocniejszych, montowanych w światłach do jazdy dziennej – musi ona mieć odpowiednie połączenie z tzw. padem termicznym, czyli miejscem, którędy jest odprowadzane ciepło, w innym przypadku szybko się przepali. Zawodzą też układy scalone, które są tak delikatne, że może je zniszczyć niewielkie wyładowanie elektrostatyczne. Wymiana samego układu nie wystarczy, trzeba go jeszcze zaprogramować.
Dlaczego lampy ledowe się psują?
Diody LED mogą świecić przez dziesiątki tysięcy godzin, ale tylko wtedy byłoby to możliwe, gdyby pracowały w idealnych warunkach. Niestety, w samochodzie nie mają łatwego życia. Są narażone m.in. na ciągłe drgania, zmiany temperatury i... wilgoć.
Zdaniem serwisów zajmujących się naprawą lamp to właśnie wilgoć jest główną przyczyną wielu awarii. Żywotność diody skracają też sami producenci – wystarczy, że zmuszą je do pracy z pełną mocą, a przy tym nie zapewnią odpowiednio wydajnego radiatora (systemu chłodzenia), który rozproszy nadmiar generowanego ciepła. Warto pamiętać podstawową zasadę, że im niższa temperatura, tym dłuższa trwałość LED-ów.
Ceny naprawy i nowych lamp oraz reflektorów LED

Oryginał ASO Zamiennik Regeneracja
Audi A6 (C6) przód 4050 zł 2300 zł (Hella) 300 zł
Audi A6 (C6) tył błotnik 1186 zł 850 zł (MM*) 150 zł
BMW serii 5 (E60) przód 2467 zł 1825 zł (Hella) 150 zł
BMW serii 3 (E90) tył błotnik 998 zł 464 zł (TYC) 240 zł
Ford Mondeo Mk4 przód DRL 868 zł 428 zł (TYC) 200 zł
Lancia Delta tył 1191 zł 1067 zł (Magneti Marelli) 200 zł
Mercedes ML (W164) tył błotnik 1407 zł 670 zł (Depo) 200 zł
Volkswagen Passat (B6) tył błotnik 610 zł 528 zł (Depo) 200 zł
Naszym zdaniem
Nieśmiertelne LED-y? To mit, takie lampy są mniej trwałe niż zapowiadano. Szkoda tylko, że producenci, tworząc oświetlenie naszpikowane elektroniką, nie przewidzieli technologii jego naprawy, a wręcz ją utrudniają.
Diody LED miały wystarczać na całe życie aut, a niekiedy psują się już po 2-3 latach. Nie musicie wydawać kilku tysięcy na nową lampę, gdyż starą często da się uratować
Jeśli macie samochód z lampami wykonanymi w technologii LED, to wcześniej czy później spotkać was może niemiła niespodzianka. Gdy przepali się choćby tylko jedna z diod, w autoryzowanym serwisie zaproponują wymianę całego klosza – oficjalnie takie lampy są nierozbieralne. Tanio zatem nie będzi
Do serwisów najczęściej trafiają lampy z przepalonymi diodami LED. Sama naprawa wydaje się niezbyt skomplikowana – wystarczy wylutować niedziałającą diodę i zamontować nową. Jednak problem tkwi w doborze diody o takiej samej barwie i jasności, bo wbrew pozorom identycznie wyglądające LED-y mogą inaczej świecić.
Istotne jest także odpowiednie przylutowanie diody, szczególnie w przypadku tych mocniejszych, montowanych w światłach do jazdy dziennej – musi ona mieć odpowiednie połączenie z tzw. padem termicznym, czyli miejscem, którędy jest odprowadzane ciepło, w innym przypadku szybko się przepali. Zawodzą też układy scalone, które są tak delikatne, że może je zniszczyć niewielkie wyładowanie elektrostatyczne. Wymiana samego układu nie wystarczy, trzeba go jeszcze zaprogramować.
Dlaczego lampy ledowe się psują?
Diody LED mogą świecić przez dziesiątki tysięcy godzin, ale tylko wtedy byłoby to możliwe, gdyby pracowały w idealnych warunkach. Niestety, w samochodzie nie mają łatwego życia. Są narażone m.in. na ciągłe drgania, zmiany temperatury i... wilgoć.
Zdaniem serwisów zajmujących się naprawą lamp to właśnie wilgoć jest główną przyczyną wielu awarii. Żywotność diody skracają też sami producenci – wystarczy, że zmuszą je do pracy z pełną mocą, a przy tym nie zapewnią odpowiednio wydajnego radiatora (systemu chłodzenia), który rozproszy nadmiar generowanego ciepła. Warto pamiętać podstawową zasadę, że im niższa temperatura, tym dłuższa trwałość LED-ów.
Ceny naprawy i nowych lamp oraz reflektorów LED

Oryginał ASO Zamiennik Regeneracja
Audi A6 (C6) przód 4050 zł 2300 zł (Hella) 300 zł
Audi A6 (C6) tył błotnik 1186 zł 850 zł (MM*) 150 zł
BMW serii 5 (E60) przód 2467 zł 1825 zł (Hella) 150 zł
BMW serii 3 (E90) tył błotnik 998 zł 464 zł (TYC) 240 zł
Ford Mondeo Mk4 przód DRL 868 zł 428 zł (TYC) 200 zł
Lancia Delta tył 1191 zł 1067 zł (Magneti Marelli) 200 zł
Mercedes ML (W164) tył błotnik 1407 zł 670 zł (Depo) 200 zł
Volkswagen Passat (B6) tył błotnik 610 zł 528 zł (Depo) 200 zł
Naszym zdaniem
Nieśmiertelne LED-y? To mit, takie lampy są mniej trwałe niż zapowiadano. Szkoda tylko, że producenci, tworząc oświetlenie naszpikowane elektroniką, nie przewidzieli technologii jego naprawy, a wręcz ją utrudniają.
Do serwisów najczęściej trafiają lampy z przepalonymi diodami LED. Sama naprawa wydaje się niezbyt skomplikowana – wystarczy wylutować niedziałającą diodę i zamontować nową. Jednak problem tkwi w doborze diody o takiej samej barwie i jasności, bo wbrew pozorom identycznie wyglądające LED-y mogą inaczej świecić.
Istotne jest także odpowiednie przylutowanie diody, szczególnie w przypadku tych mocniejszych, montowanych w światłach do jazdy dziennej – musi ona mieć odpowiednie połączenie z tzw. padem termicznym, czyli miejscem, którędy jest odprowadzane ciepło, w innym przypadku szybko się przepali. Zawodzą też układy scalone, które są tak delikatne, że może je zniszczyć niewielkie wyładowanie elektrostatyczne. Wymiana samego układu nie wystarczy, trzeba go jeszcze zaprogramować.
Dlaczego lampy ledowe się psują?
Diody LED mogą świecić przez dziesiątki tysięcy godzin, ale tylko wtedy byłoby to możliwe, gdyby pracowały w idealnych warunkach. Niestety, w samochodzie nie mają łatwego życia. Są narażone m.in. na ciągłe drgania, zmiany temperatury i... wilgoć.
Zdaniem serwisów zajmujących się naprawą lamp to właśnie wilgoć jest główną przyczyną wielu awarii. Żywotność diody skracają też sami producenci – wystarczy, że zmuszą je do pracy z pełną mocą, a przy tym nie zapewnią odpowiednio wydajnego radiatora (systemu chłodzenia), który rozproszy nadmiar generowanego ciepła. Warto pamiętać podstawową zasadę, że im niższa temperatura, tym dłuższa trwałość LED-ów.
Ceny naprawy i nowych lamp oraz reflektorów LED

Oryginał ASO Zamiennik Regeneracja
Audi A6 (C6) przód 4050 zł 2300 zł (Hella) 300 zł
Audi A6 (C6) tył błotnik 1186 zł 850 zł (MM*) 150 zł
BMW serii 5 (E60) przód 2467 zł 1825 zł (Hella) 150 zł
BMW serii 3 (E90) tył błotnik 998 zł 464 zł (TYC) 240 zł
Ford Mondeo Mk4 przód DRL 868 zł 428 zł (TYC) 200 zł
Lancia Delta tył 1191 zł 1067 zł (Magneti Marelli) 200 zł
Mercedes ML (W164) tył błotnik 1407 zł 670 zł (Depo) 200 zł
Volkswagen Passat (B6) tył błotnik 610 zł 528 zł (Depo) 200 zł
Naszym zdaniem
Nieśmiertelne LED-y? To mit, takie lampy są mniej trwałe niż zapowiadano. Szkoda tylko, że producenci, tworząc oświetlenie naszpikowane elektroniką, nie przewidzieli technologii jego naprawy, a wręcz ją utrudniają.
Do serwisów najczęściej trafiają lampy z przepalonymi diodami LED. Sama naprawa wydaje się niezbyt skomplikowana – wystarczy wylutować niedziałającą diodę i zamontować nową. Jednak problem tkwi w doborze diody o takiej samej barwie i jasności, bo wbrew pozorom identycznie wyglądające LED-y mogą inaczej świecić.
Istotne jest także odpowiednie przylutowanie diody, szczególnie w przypadku tych mocniejszych, montowanych w światłach do jazdy dziennej – musi ona mieć odpowiednie połączenie z tzw. padem termicznym, czyli miejscem, którędy jest odprowadzane ciepło, w innym przypadku szybko się przepali. Zawodzą też układy scalone, które są tak delikatne, że może je zniszczyć niewielkie wyładowanie elektrostatyczne. Wymiana samego układu nie wystarczy, trzeba go jeszcze zaprogramować.
Dlaczego lampy ledowe się psują?
Diody LED mogą świecić przez dziesiątki tysięcy godzin, ale tylko wtedy byłoby to możliwe, gdyby pracowały w idealnych warunkach. Niestety, w samochodzie nie mają łatwego życia. Są narażone m.in. na ciągłe drgania, zmiany temperatury i... wilgoć.
Zdaniem serwisów zajmujących się naprawą lamp to właśnie wilgoć jest główną przyczyną wielu awarii. Żywotność diody skracają też sami producenci – wystarczy, że zmuszą je do pracy z pełną mocą, a przy tym nie zapewnią odpowiednio wydajnego radiatora (systemu chłodzenia), który rozproszy nadmiar generowanego ciepła. Warto pamiętać podstawową zasadę, że im niższa temperatura, tym dłuższa trwałość LED-ów.
Ceny naprawy i nowych lamp oraz reflektorów LED

Oryginał ASO Zamiennik Regeneracja
Audi A6 (C6) przód 4050 zł 2300 zł (Hella) 300 zł
Audi A6 (C6) tył błotnik 1186 zł 850 zł (MM*) 150 zł
BMW serii 5 (E60) przód 2467 zł 1825 zł (Hella) 150 zł
BMW serii 3 (E90) tył błotnik 998 zł 464 zł (TYC) 240 zł
Ford Mondeo Mk4 przód DRL 868 zł 428 zł (TYC) 200 zł
Lancia Delta tył 1191 zł 1067 zł (Magneti Marelli) 200 zł
Mercedes ML (W164) tył błotnik 1407 zł 670 zł (Depo) 200 zł
Volkswagen Passat (B6) tył błotnik 610 zł 528 zł (Depo) 200 zł
Naszym zdaniem
Nieśmiertelne LED-y? To mit, takie lampy są mniej trwałe niż zapowiadano. Szkoda tylko, że producenci, tworząc oświetlenie naszpikowane elektroniką, nie przewidzieli technologii jego naprawy, a wręcz ją utrudniają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz